KINEZIOLOĢISKĀ TEIPOŠANA

KINEZIOLOĢISKĀ LENTE

Būtībā kinezoloģiskā lentošana var tikt uzskatīta par pastāvīgu masāžu! Tā atbalsta mikrocirkulāciju (barības vielu transportēšanu caur kapilāriem), stimulē limfātisko drenāžu, novērš saistaudu adhēziju un uzlabo muskuļu un locītavu mobilitāti.

Atšķirībā no tradicionālajām stingrajām sporta lentēm - kas stingri imobilizē, lai novērstu turpmāku ievainojumu - kinezio lente virza un veicina muskuļu un fascijas (saistaudu) kustību! Kinezio lente pēc biezuma un elastības ir gandrīz identiska cilvēka ādai. Tādēļ kinezoloģisko lenti var lietot, neierobežojot kustību brīvību.

KĀ TAS STRĀDĀ

Nervu receptoru atrodas gan ādā, gan dziļākajos slāņos, piemēram, fascijā un muskuļos. Pareizas spriedzes kombinācija, ar kādu lente tiek uzklāta, un viļņu raksts uz augstas kvalitātes kinezoloģiskās lentes iekšpuses "pacēl" ādu un atbrīvo to no zemāk esošā muskuļu auda. Notiek ievainotā muskuļa spiediena mazināšanās vai atvieglojums, liekot nervu receptoriem nosūtīt samazinātu skaitu sāpju signālu smadzenēm.

LENTEJUMA SPRIEDZE

Spriedzes var aktivizēt un stimulēt muskuļus; tādēļ lentes elastība un spriedze ir ļoti svarīga:

  • Atgūstoties no ACL (priekšējā krusteniska saišu) ievainojuma, kvadricepss muskulis ir ievērojami vājināts. Maksimālas spriedzes "kinezio lentošanas" gadījumā muskuļu šķiedras tiks tuvinātas viena otrai, būtībā izraisot pastāvīgu muskuļa kontrakciju (un tādējādi muskulis stiprināsies).
  • No otras puses, ar plantāro fascītu (iekaisums papēža apvidū), teļa muskulis piedzīvos augstu spiedienu. Šo spiedienu var samazināt, uzklājot kinezio lenti ar (ļoti) ierobežotu spriedzi, lai samazinātu sāpju signālu uztveri.

VAI TAS PALĪDZ?

Pētījumi ir parādījuši, ka kinezoloģiskās lentes lietošana hroniskām muskuloskeletālām sāpēm - ilgstot ilgāk par XNXUX nedēļām (1) - ir labāks rezultāts salīdzinājumā ar citām tipiskām iejaukšanās metodēm, piemēram, ledu, pretsāpju līdzekļiem utt.

Tāpat kā jebkura ārstēšana, lentošana nav piemērota visiem un ir daļa no plašākas ārstēšanas plāna. Kinezoloģisko lenti vajadzētu uzskatīt par papildinājumu citām "pierādījumos balstītām" ārstēšanas metodēm, piemēram, terapeitiskām vingrinājumiem.

KAD LIETOT

Atkarībā no tā, kā tiek uzklāta kinezoloģiskā lente (spriedzes līmenis), to var izmantot, piemēram, muskuļu atbalstīšanai, propriocepcijai (muskuļu stabilitāte kustības laikā) un fascijas atvieglošanai:

ATBALSTS

Lentošana novērš muskuļu pārāk lielu izstiepšanos vai saraušanos. Kinezoloģisko lenti izmanto, lai sniegtu papildu atbalstu skartajiem muskuļiem vai locītavām, neierobežojot mobilitāti.

PĀRAPMĀCĪBA

Kinezoloģiskā lente var palīdzēt "pārapmācīt" muskuļus, kas ir pieraduši pie nepareizas pozicionēšanas, padarot tos par nedarbojošiem vai (lielā mērā) zaudējušiem savu funkciju.

UZLABOŠANA

Daži izmanto kinezoloģisko lenti, jo uzskata, ka tā var palīdzēt uzlabot sniegumu. Tomēr medicīniski apstiprinātu pētījumu nav, un tiek domāts, ka tas ir vairāk psiholoģisks aspekts.

KĀ UZKLĀT

Jums nav jābūt speciālistam, lai pareizi uzklātu kinezoloģisko lenti. Nav pierādījumu, ka visādi raksti un specifiskas tehnikas veicina labāku rezultātu! Uzklājiet lenti uz sāpīgās vietas ar nelielu izstiepumu (aptuveni 25%, bet nekad vairāk par 50%). Ja lente nesamazina sāpes par 50% pēc uzklāšanas, kinezio lente šajā konkrētajā situācijā nebūs efektīva.

UZKLĀŠANAS PADOMI

Lentes pirmajiem un pēdējiem 4 cm jābūt uzklātiem bez spriedzes.

  • Izvairieties no grumbām lentē un nelieciet rokas uz līmes puses.
  • Nogrieziet galus apaļā formā, lai novērstu asu malu ātrāku atdalīšanos.
  • Uzklājiet uz sāpīgās zonas un vajadzības gadījumā uzlieciet vairākas sloksnes gar abām skartā muskuļa pusēm.
  • Nekavējoties noņemiet, ja parādās izsitumi (alerģiska reakcija).
  • Kinezio lenti var nēsāt no 3 līdz 5 dienām.
  • Sazināšanās ar ūdeni ietekmē nēsāšanas laiku (pielipšanu).

RÉVVI TEIPI UN PIEDERUMI

AVOTI

(1) Lim, EC un MGTay, Kinezoloģiskā lentošana muskuloskeletālā sāpē un invaliditātē, kas ilgst ilgāk par 4 nedēļām: vai ir laiks noplēst lenti un izmest to kopā ar sviedriem? Sistēmatiska pārskatīšana ar meta-analīzi, koncentrējoties uz sāpēm un arī lentes uzklāšanas metodēm. Br J Sports Med, 2015. 49(24): lpp. 1558-66.